ТРОПАРИ ПРЕПОДОБНЫМ, часть5 |
551.
Паисию Величковскому, глас 2:
Странен
быв на земли, / Небеснаго Отечества достигл
еси / преподобне отче Паисие, /
добротолюбия подвижниче, / верных научил
ум к Богу возводити / и сердцем к Нему
взывати: / Господи Иисусе Христе, Сыне
Божий, / помилуй мя, грешнаго.
552.
Паисию Галичскому, глас 8:
Днесь
возсия нам память твоя, славне Паисие, / яко
солнце светозарное, лучами озаряющи весь
мир, / тако и ты, преподобне, / чудесы своими
тьму нощи злых духов от нас отгоняя; / днесь
Небесныя силы, и святых Ангел, / и души праведных
мысленно торжествуют, радующеся; / днесь и
мы, грешнии, припадающе честному твоему
образу молимся: / о, преподобне Паисие, /
Христа Бога моли непрестанно / спасти град
и люди, иже тебе почитающия.
553.
Паисию Печерскому, в Дальних пещерах,
глас 4:
Великаго
во отцех подражая Паисия, / якоже он в
пустыню, тако и ты в пещеру вселился еси, /
идеже труды прилагая, блаженне, ко трудом,
/ и псаломскому пению выну прилежал еси, /
моли о нас, поющих тя.
554.
Паисию Угличскому, глас 8:
Христовы
ради любве отечество и род оставил еси,/ и,
ангельскому житию поревновав,/ в пустыню
вселился еси, / в нейже многотрудное житие
явил еси / и чудес дарования от Бога приял
еси, / Паисие преподобне, / моли Христа Бога
спастися душам нашим.
555.
Паисию Хилендарскому (Болг.), глас 4:
Кирилла
равноапостольнаго язык, / защитив обновил
еси / и Патриарха Евфимия благословение
Тройческое, предначав, / исполнил еси. /
Твоим бо трудом болгаром / паки внятным их
языком благочестие воспроповедася, / и
тобою первее начат Промысл Тройческий - /
дело освобождения рода Болгарскаго. / Сего
ради тя почитаем, / Паисие блаженне, / и
любовию совершаем честную память твою.
556.
Палладию Александрийскому, глас 1:
Монашествовав
Богоугодно, Богоносне отче наш, / молитвою
и постом Бога взыскал еси / и был еси
приятелище чисто Духа, / блистая верным
добродетельныя зари, / имиже просвещаеши
вся чтущия тя. / Слава прославльшему тя
Христу, / слава Укрепльшему тя, / слава Действующему
тобою всем исцеление.
557.
Памве, пустыннику Нитрийскому, глас 5:
В
пустыни живый в толстинных и многошвенных
твоих ризах, / и без тщеславия и мятежа
внутрь поя Богови, / и человеча деяния
собою прообразовав в наказание, отче Памво,
/ моли Христа Бога, / да спасет души наша.
558.
Памве, затворнику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 1:
Неленостным
послушанием / и отвержением воли своея /
крепко себе обуздав, / вдался еси за
Христа Бога на муки и раны, / от Негоже
сугубо, всечестне отче Памво, венчався, /
молися о душах наших.
559.
Панкратию Печерскому, в Дальних пещерах,
глас 2:
Панкратие
Богомудре,/ священниче Господень изрядне, /
и чудес многих самодетелю, / молися
Господеви, / во еже спасти души наша.
560.
Параскеве Сербской, глас 4:
Пустынное
и безмолвное житие возлюбивши, / и во след
Христа, Жениха твоего, усердно потекши, / и
Того благое иго во юности твоей вземши, /
Крестным знамением к мысленным врагом
мужески вооружившися, / постническими подвиги,
постом, и молитвами, и слезными каплями /
углие страстей угасила еси, достославная
Параскево: / и ныне в Небеснем чертозе / с
мудрыми девами предстоящи Христу, / моли о
нас почитающих честную память твою.
561.
Пафнутию Боровскому, глас 4:
Жития
светлостию просветив твое отечество, / в
молитвах и постех дарований
Божественнаго Духа исполнился еси, / и, во
временней сей жизни добре подвизався, /
милость благоутробия всем скорбящим
отверзл еси, / и нищим был еси заступник. /
Тем молим тя, отче Пафнутие, / моли Христа
Бога, да спасет души наша.
562.
Пафнутию, затворнику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 2:
Велия
веры исправления, / в пещернем затворе, яко
на воде упокоения, / преподобне отче
Пафнутие, радовался еси, / огнем бо любве
Божественныя распаляемь, / бдением и
молитвою безстрастия достигл еси / и
явился еси равноангельный на земли, / того
молитвами, Христе Боже, спаси души наша.
563.
Пахомию Великому, глас 8:
Слез
твоих теченьми пустыни безплодное
возделал еси, / и иже из глубины
воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,
/ и был еси светильник вселенней, сияя
чудесы, Пахомие отче наш, / моли Христа
Бога спастися душам нашим.
564.
Пахомию Нерехтскому, глас 1:
Житейских
молв, преподобне, отвергся / и, яко птищ,
обрете себе в пустыни безмолвие, / в
молитвах и бдении прилежа Богови, /
преподобне отче Пахомие, / и остави древнее
пребывание, / и отыде в пустыню, и в ней
водворися, / и состави обитель во Имя
Пресвятыя Троицы, / и процвел еси, аки
финикс, / и бысть образ утешения духовнаго.
/ Темже, преподобне Пахомие, / моли
Пресвятую Троицу / спастися душам нашим.
565.
Петру Афонскому, глас 4:
Мир
оставил еси, Петре, Господа ради своего / и
крест восприим на рамо свое, / на гору
достигл еси Афонскую, / якоже древле
фесвитянин Илия. / И в ней пребыв пощением,
и молитвами, и бдением, / Бога милостива
творя, / и Пречистую Богородицу Молебницу
предлагая, / сего ради вопием ти: / моли
Христа Бога, да спасет души наша.
566.
Петру Коришскому, Сербскому, глас 4:
Любовию
Христовою просвещен, / измлада возлюбил
еси монашеское житие / и, возненавидев
всякое плотское наслаждение, / житие твое
исполнил еси терпением, постом и
молитвами, / просиял бо еси добродетельми,
яко светлое светило, / и ныне, усердно молим
тя: / моли Христа Бога / сохранити отечество
наше и весь крестоносный народ сербский / и
всем даровати велию милость.
567.
Петру, царевичу Ордынскому (Ростовскому),
глас 8:
Отечества
своего, блаженне Петре, удалився,/ и
богомерзкую веру отнюд возненавидев, / от
тьмы во свет пришел еси / и вселился еси во
славный и многонародный град Ростов, / в
немже житие честно пожив, / церковь во имя
святых апостол Петра и Павла воздвигл еси
Христовою благодатию, / и сию чудными
иконами, яко невесту, украсив, / святителя
же, и князя, и вся люди житием своим удивил
еси, / темже и по смерти твоей Христос даром
чудес обогати тя. / Поминай нас, чтущих
пресветлую память твою, преподобне отче
Петре, / и моли Христа Бога спастися душам
нашим.
568.
Пимену Великому, глас 8:
Слез
твоих теченьми пустыни безплодное
возделал еси, / и иже из глубины
воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,
/ и был еси светильник вселенней, / сияя
чудесы, Пимене, отче наш, / моли Христа Бога
спастися душам нашим.
569.
Пимену Многоболезненному, Печерскому, в
Ближних пещерах, глас 5:
Богоноснаго
Антония смиренномудрием подражая, /
терпением Иову подобяся, / не исцеления от
болезни, но паче протяжения тоя / желал еси
себе, терпеливодушне Пимене, / да не како,
здрав быв / и от места сего родительми
исторжен, / сожития преподобных и чина их
лишишися, / тем паче надежды от самих Ангел
пострижен был еси, / с нимиже моли Христа
Бога / спастися душам нашим.
570.
Пимену, постунику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 8:
Постом
душу твою просветил еси, / молитвами
непрестанными сердце твое сосуд Духа
Святаго соделал еси, / преподобне отче наш
Пимене; / темже вся вражия ополчения крепко
посрамил еси / и, яко победоносец истинный,
/ воздаяние получил еси от Христа Бога. /
Тому помолися о душах наших.
571.
Пиору, затворнику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 5:
Затворивыйся
в месте темне, Богоблаженне Пиоре, / и отнюд
света сего и всяких прелестей в нем сущих
зрети нехотевый, / Света же днесь
Невечерняго сподоблься, / моли и нам Светом
темже озаритися.
572.
Поликарпу Брянскому, глас 1:
Ветрилом
креста душевный корабль окормив,/
житейская красная оставил еси, / и от
мирскаго мятежа изшед, / плотския похоти
воздержанием многим, отче, умертвил еси, /
пощением и слезами, молитвами и песньми
непрестанно прилепляяся Богу: / темже и
жилище достойно Духа Пресвятаго показался
еси./ Моли, Поликарпе преподобне, Христа
Бога/ оставление прегрешений даровати нам
и велию милость.
573.
Поликарпу, архим. Печерскому, в Ближних
пещерах, глас 4:
Тезоименит
званию твоему, / яко многоплодное древо, /
насажден сый во обители Божия Матере, /
многая и чудная тщанием твоим
исправления показавый, / мудре Поликарпе, /
моли Христа Бога о нас, / яко да и мы, многия
плоды добродетелей Ему принесше, спасемся.
574.
Прокопию Декаполиту, исп., глас 8:
Слез
твоих теченьми пустыни безплодное
возделал еси, / и иже из глубины
воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,
/ и был еси светильник вселенней, / сияя
чудесы, Прокопие отче наш. / Моли Христа
Бога спастися душам нашим.
575.
Прохору Печерскому, в Ближних пещерах,
глас 4:
Преподобне
и чудотворче, отче Прохоре, / препитавый
во гладе алчущия хлебом от былия и солию
от пепела, / напитай и нас пищею духовною, /
моля Христа Бога / о душах наших.
576.
Роману Киржачскому, глас 4:
От
юности горячим желанием Божественныя
любве разжигаемь, / житейския молвы
оставль, преподобне, / ученик великого
Сергия был еси, / безмолвием и жестоким
пребыванием, / бдением и молитвою, постом
последуя Христу; / сего ради избранием
учителя твоего / священства
сподобляешися от руки блаженнаго Алексия /
и пастырь поставляешися обители, яже на
Киржаче, / в нейже трудолюбно пожив, ко
Господу отходиши, / Романе преподобне, /
моли о нас Христа Бога, / со учителем твоим
преподобным Сергием, / спастися душам
нашим.
577.
Руфу, затворнику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 8:
Послушание
святое, нарицающееся живот, / преподобне
отче Руфе, прием, / живот вечный оным
постигл еси, / идеже живя, не забуди и нас,
хвалящих тя.
578.
Савве Вишерскому, Новгородскому, глас 4:
От
юности твоея весь Богу поработился еси,
блаженне, / и Того ради любве отечество и
род оставил еси, / в пустыню вселився / и в
ней жестокое житие показав, / чудес
дарования от Господа приял еси, / Савво
преподобне, / моли Христа Бога спастися
душам нашим.
579.
Савве Крыпецкому, Псковскому, глас 8:
Пустыни
явился еси доброе насаждение, преподобне,
/ от юности бо и в мире изволил еси чистое
житие; / ревнуя же большему, и дом отеческий
оставил еси, / и, вся красная мира сего
презрев, / от чуждых стран пришел еси / во
обители Богоспасаемаго града Пскова, / и
послушанию преподобнаго Евфросина
предался еси; / таже простираяся умом еще к
вящшему, / вселился еси в пустыню, / в нейже
обитель пречестну воздвигл еси, / и множество
инок собрал еси, / и их наставил еси на путь
истинный. / Темже и Христос, Емуже в жертву
себе принесл еси, / видев твоя благия труды,
/ яко пресветла тя светильника, / и по
преставлении чудесы обогати, Савво, отче
наш. / Молися убо присно Ему о стране нашей,
/ еже дароватися ей на враги победам, /
стаду же твоему от враг ненаветну пребыти,
/ и всем нам спастися.
580.
Савве Освященному, глас 8:
Слез
твоих теченьми пустыни безплодное
возделал еси, / и иже из глубины
воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,
/ и был еси светильник вселенней, / сияя
чудесы, Савво, отче наш, / моли Христа Бога
спастися душам нашим.
581.
Савве Сторожевскому, Звенигородскому,
глас 8:
От
юности божественною распаляемь ревностию,
/ возлюбил еси чистое житие, / презрев мира
сего красная и суетная, / последовал еси
твоему Богомудрому учителю, преблаженному
Сергию, / в труде и бдении, в посте и подвизе:
/ на Сторожи явлься безмолвия ради и стражи
духовныя, / недремленным на Божественней
стражи предстоянием / стяжал еси ум, зряй к
Богу, / и демонския козни и обстояния
прозираяй: / озарение Пресвятаго Духа в
себе восприем, / яко звезда пресветлая
возсиял еси верным. / Темже и премудр и
светозарен предстоятель / и пастырь стаду
твоему явился еси, / светом твоим
просвещаяй и всех, / приходящих тебе верою,
отче наш Савво, / и моли Христа Бога, да
спасет души наша.
582.
Савве и
Алексию затворнику, Печерским, в
Ближних пещерах, глас 3:
Преблаженнии
и Богоноснии отцы наши Савво и Алексие, /
яко стяжавшии дерзновение ко Господу /
равноангельным своим житием, / егоже ради
обогати Христос / нетлением и чудесы мощи
ваша, / молим вас прилежно: / испросите
душам нашим очищение / и велию и богатую
милость.
583.
Савватию Соловецкому, глас 3:
Удалився
мира и водворися в пустыни, / добрым
подвигом подвизався, злостраданием, и
вниманием, и молитвами. / Отнудуже и по
смерти источаеши исцеления, Савватие
отче наш, / моли Христа Бога спастися душам
нашим.
584.
Сампсону странноприимцу, глас 4:
В
терпении твоем стяжал еси мзду твою, отче
преподобне, / в молитвах непрестанно
терпевый, / нищия возлюбивый и сия
удовливый, / но молися Христу Богу,
Сампсоне милостиве блаженне, / спастися
душам нашим.
585.
Севастиану Карагандинскому, исп., глас 3:
Троицы
Святыя служителю, / земне ангеле и небесне
человече, / духовнаго Оптинскаго
старчества преемниче, / Христов
священнотаинниче и исповедниче, / Духа
Святаго обитель всечестная, / преподобне
отче Севастиане, досточтиме, / испроси
мирови мир / и душам нашим велию милость.
586.
Севастиану Сохотскому, Пошехонскому,
глас 4:
Удалився
мира и водворився в пустыни, / добрым
подвигом подвизася, / злостраданием, и
вниманием, и молитвами, / отонюдуже и по
смерти источаеши исцеления, / Севастиане,
отче наш, / моли Христа Бога / спастися
душам нашим.
587.
Серапиону Псковскому, глас 8:
Изрядством
жития чистоту девства приим, Серапионе, / и
вся красная мира сего возненавидев, /
Христа Единаго возлюбил еси. / Сего ради
во внутреннюю пустыню вселився и со
зверьми живый, / весь Христов спостник и
друг Евфросина учителя твоего был еси, /
тем же и молим тя, поминай нас, чтущих
святую память твою, да зовем ти: / радуйся,
пустынныя похвало, преподобне отче наш.
588.
Серафиму, Саровскому чдтв., глас 4:
От
юности Христа возлюбил еси, преподобне, / и
Тому Единому поработати пламенне вожделел
еси, / в пустыннем житии твоем непрестанною
молитвою и трудом подвизался еси, / умиленным
сердцем любовь Христову стяжав, / Небесным
Серафимом в песнословии споборниче, / в
любви притекающим к тебе Христу
подражателю, / темже избранник возлюблен
Божия Матере явился еси, / сего ради вопием
ти: / спасай нас молитвами твоими, радосте
наша, / теплый пред Богом заступниче, /
Серафиме блаженне.
589.
Сергию Нуромскому (Вологодскому), глас 8:
Желанием
духовным разгарашеся, пребогате, / слез
твоих течением душу свою напоил еси / и еже
из глубины воздыханьми уязвляше сердце
свое, / и бодренными молитвами, и
всенощным предстоянием Владыце Христу /
многодобродетелен плод принесе сам себе. /
И сего ради яко Божий угодник светло миру
показася, / сияя чудесы, Сергие отче наш, /
теплый молитвенниче к Богу, всегда о нас
Того моли, / да спасет души наша.
590.
Сергию, игумену Радонежскому, всея России
чудотворцу, глас 4:
Иже
добродетелей подвижник, / яко истинный
воин Христа Бога, / на страсти вельми
подвизался еси в жизни временней, / в
пениих, бдениих же и пощениих образ быв
твоим учеником; / темже и вселися в тя
Пресвятый Дух, / Егоже действием светло
украшен еси. / Но яко имея дерзновение ко
Святей Троице, / поминай стадо, еже собрал
еси, мудре, / и не забуди, якоже обещался еси,
/ посещая чад твоих, / Сергие преподобне,
отче наш.
591.
Тому же святому (Обретение мощей), глас 4:
Днесь
пресветло красуется царствующий град
Москва, / яко светолучными зарями, молниями
чудес твоих осияемь, / всю вселенную
созывает / похвалити тя, Богомудре Сергие; /
пречестная же и славная обитель твоя, /
юже во Имя Святыя Троицы многими труды
твоими создал еси, отче, / имущи в себе
стада ученик твоих, / веселия и радости
исполняется. / Мы же, празднующе преславное
обретение честных мощей твоих, в земли сокровенных,
/ яко цвет благоуханен и кадило благовонно,
/любезно я лобызающе, различная исцеления
приемлем / и твоими молитвами грехов
прощения сподобляемся, / отче преподобне
Сергие, / моли Святую Троицу / спасти души
наша.
592.
Сергию и
Никону, Радонежским, глас 8:
Яко
трисветлаго солнца светозарныя звезды, /
Тройческим светом озаряете сердца верных,
/ сосуды Света Пресвятыя Троицы явльшеся, /
и предивным вашим житием иноком бысте
твердии законоположителие, / и церквам
благолепие, и благоверным, и святителем, и
всем людем, / вся бо демонския скверны
отгнавше отсюду / вашими чистыми учении и
делы, / добре упасосте стадо, собранное
вами, / но и ныне молим вас: посещайте чад
своих, / яко имущие дерзновение ко Святей
Троице/, Богомудре, Сергие с чудным
учеником своим Никоном, / и молите Христа
Бога да спасет души наша.
593.
Сергию Шухтомскому, глас 8:
Бденными
молитвами и потоки слезными пустыню
напоил еси / и из глубины воздыханьми ю
расплодил еси / и бысть постнически равно
Ангелом житие твое; / страдальчески
бореньми, яже от бесов и от ненаказанных
человек, претерпел еси / и Ангелом
собеседник явися, / Божественнаго
винограда насеятель быв; / и, оставив
временное житие, преселился еси в жилище
Небесное. / Темже тя почитаем, преподобне
отче наш Сергие, / моли Христа Бога
спастися душам нашим.
594.
Сергию и
Герману, Валаамским чдтвв., глас 4:
Евангелия
Христова истиннии послушницы явистеся,
преподобнии, / мир и вся яже в нем, яко не
сущая преобидевше любве ради Христовы, / и
в морский остров вселистеся, / и трудолюбно
в нем противу козней невидимых врагов
подвизастеся, / постом, бдением же и всенощным
стоянием / плоти своя духу мудре повинули
есте. / Сего ради от вседержительныя
десницы / достойныя венцы прияли есте. / И
ныне Пресвятей Троице предстояще, /
молитеся, всеблаженнии отцы Сергие и
Германе, / сохранитися в мире отечеству
нашему, и спастися душам нашим.
595.
Силуану Афонскому, глас 2:
Серафимския
любве ко Господу пламенный ревнителю, / и
Иеремии, о народе плачущему, усердный
подражателю, / всеблаженне отче Силуане, /
ты зову Матери Господа сил внемляй, /змия
греховнаго мужемудренно изрыгнул еси, / и в
гору Афонскую от суеты мира удалился еси, /
идеже в трудех и молитвах со слезами
Святаго Духа обильно стяжа. / Еюже сердца
наша вспламени и с тобою умильно взывати
укрепи: / Господи мой, жизнь моя и радосте
святая, / спаси мир и нас от всяких лютых.
596.
Силуану, схимнику Печерскому, в Дальних
пещерах, глас 3:
Многаго
ти ради воздержания и безмернаго пощения /
приемый свыше благодать чудотворения / и
к Богу велие дерзновение стяжавый, /
постником удобрение, Силуане, / Тому
молися, / да подаст нам мир и велию милость.
597.
Сильвестру Обнорскому, глас 6:
Иже
измлада Христа возлюбив / и верою к Нему
приближся, / изнурил еси, в пустыни живый,
многострадальное тело твое. / Тем, блаженне
Сильвестре, со Ангелы ликовствуя, / моли
Христа Бога мир мирови даровати / и буди
помощник верою призывающим тя на помощь /
и чтущим святую память твою.
598.
Симеону Новому Богослову, глас 3:
Божественное
озарение, Симеоне отче, / восприяв в души
твоей, / светило в мире показался еси
светлейшее, / разгоняя того мракобесие / и
всех уверяя искати, юже погубиша,
благодать Духа, / Егоже прилежно моли /
даровати нам велию милость.
599.
Симеону Столпнику, глас 1:
Терпения
столп был еси, / ревновавый праотцем,
преподобне, / Иову во страстех, Иосифу во
искушениих, / и безплотных жительству, сый
в телеси, / Симеоне отче наш, / моли Христа
Бога спастися душам нашим.
600.
Симеону Столпнику Дивногорцу, глас 1:
Пустынный
житель, и в телеси Ангел, / и чудотворец
явился еси, Богоносе, отче наш Симеоне, /
постом, бдением, молитвою Небесная
дарования приим, / исцеляеши недужныя и души
верою притекающих ти. / Слава Давшему тебе
крепость, / слава Венчавшему тя, / слава
Действующему тобою всем исцеления.
Тропарион
||
Православные ссылки
||
Почтовая форма
||
Copyright © 2000-2004 Webmaster